Ha van egy olyan szegmens, amely az elmúlt 10 évben exponenciálisan
növekedett, az az SUV (Sport Utility Vehicle) szegmens. A sokoldalúság, a nagyobb
magasság és a vonzó kialakítás tette ezt a kategóriát a vásárlók
kedvencévé.
De az autóipar mindig tovább megy, és új utakat keres. Ez a helyzet a CUV-k
(Crossover Utility Vehicles) népszerűségének növekedésével, ami egy SUV és egy
kompakt autó kombinációja. Becslések szerint ez a kategória 2028-ra körülbelül
500.000 darabos állományt jelent majd. Az alábbiakban fedezze fel, mi rejlik e
szegmens mögött, és miért szánják a CUPRA Formentort az egyik legfontosabb
szereplőjének.
Mi az a CUV?
Ez egy SUV tágasságával és egy kompakt sportosságával rendelkező autó. Ez a helyzet a CUPRA Formentor, a márka első, teljesen önállóan fejlesztett modelljének esetében is. "A SUV szegmens virágzik, és láttuk, hogy a CUPRA DNS sikeres továbbításával valami mást tudunk nyújtani, például sportosságot és dinamizmust. Ezért készítettük ezt a CUV-t, amely rendelkezik a terepjárók minden pozitív vonásával, ugyanakkor hozzáteszi egy sportautó vagy egy kompakt jellemzőit "- mondja Carlos Galindo, a CUPRA termék marketing vezetője.
Létezésének indoka.
Az a választás, hogy a CUV-val ezen a független úton indulnak, valójában a CUPRA szándéknyilatkozata arról, hogyan kíván hozzájárulni az autók és különösen a terepjárók világához. A kulcs a kényelem és a sportosság ideális fúziójának megteremtése volt. "Ennek a koncepciónak a létrehozására a CUV-ben egy magasabb vezetési pozíciót kívántunk kialakítani, amely lehetővé teszi az út uralását, de elég közel van a talajhoz, hogy lehetővé tegye a sportos vezetést és fenntartsa a kapcsolatát az aszfalttal" - teszi hozzá a CUPRA Technical Marta Almuni igazgató.
Térkihasználás.
E modellek értékesítési növekedésének egyik legfontosabb oka az volt, hogy nagyobb helyre és magasabb vezetési pozícióra van igény, anélkül, hogy a dizájnt és a sportosságot rontanák. "Az arányok nagyon fontosak minden jármű kialakításában, de ebben a modellben kulcsot jelentettek a kívánt hatás eléréséhez." Alberto Torrecillas, a CUPRA külső tervező csapatának dizájnere a projekt kezdetétől fogva egyértelmű volt ebben. Meg kellett találni a pontos egyensúlyt, hogy a márka első modellje kiemelkedjen a többi közül. - Valami egyedinek, kifinomultnak kell lennie. A CUPRA Formentor jellegzetesen izmos, ugyanakkor sportos arányokkal rendelkezik. Nagyvonalú méretei ellenére is könnyű, és ezt egy nagyon kidolgozott kialakításnak köszönhetően sikerült elérni, amely mindenki számára kihívást jelentett "- magyarázza Albert.
Kidolgozás és megjelenés.
A belső és külső kialakítás a Francesca Sangalli vezette Color & Trim csapat munkája volt. Itt a kihívás kettős volt: egyrészt egy új színpaletta megtervezése, amely azonosítja a márkát, másrészről pedig egy CUV-hez is alkalmas. "A színek nagyon fontosak a márka karakterének azonosításához. Minden színnek megvan a maga személyisége, más hozzáállást fejez ki, és azok, amelyeket az első, kizárólag a CUPRA számára tervezett és fejlesztett modellhez hoztunk létre, hiteles személyiséget tükröznek, a CUPRA DNS-t. "- mondja Francesca.
Az autó lelke.
Annak érdekében, hogy még sportosabb érzetet nyújtson, a mérnökcsapat két munkatárssal egészült ki, akik tudják, milyen élvezet egy egy autót vezetni - ők ketten Mattias Ekström és Jordi Gené autóversenyzők. "Keményen dolgoztunk az alváz, a futómű, a kormányzás és a motor megfelelő beállításain és szabályzásán. Mindent kipróbáltunk a versenyzőkkel, akik segítettek abban, hogy az autó kanyarodásnál biztosítsa a kívánt pontosságot, és hogy a gázpedál képes az érzelmek közvetítésére"- mondja Marta Almuni.