Történelmet írt a CUPRA
Tarolt a Zengő Motorsport és a CUPRA a budapesti PURE ETCR futamon, dobogós helyezés a WTCR-on
A FIA WTCR verseny keretein belül megrendezett PURE ETCR sorozat budapesti
állomásán az A és B csoportban is kiemelkedően szerepelt a magyar CUPRA alapú Zengő
Motorsport. A csapat színeiben Mattias Ekström és Jordi Gené az A csoport második
és harmadik helyét szerezte meg, míg a B csoportban Nagy Dániel a harmadik, Mikel
Azcona a dobogó első fokára állhatott. A mogyoródi hétvége után Mattias Ekström
vezeti a bajnokságot.
A PURE ETCR egy olyan futamsorozat, melyben kizárólag tisztán
elektromos autók versenyeznek. Jelenleg három csapat szerepel a versenykiírásban: a
gyári Hyundai, a Romeo Ferraris, valamint az 500 kw-os CUPRA e-Racer modellt
használó Zengő Motorsport. A PURE ETCR sorozat negyedik állomása volt a
Hungaroring, ahol magyar csapat kiemelkedő eredményt ért el. A bajnokság élén
jelenleg a Zengő színekben autózó Mattias Ekström áll, aki az utolsó
versenyhétvégén, október 17-én, Dél-Koreában ünnepelheti majd bajnoki címét, ha
újra sikerül felülmúlnia a Hyundai francia pilótáját, Jean-Karl Vernay-t.
"Kifejezetten büszkék vagyunk arra, hogy az Elektromos TCR sorozat nyárvégi
állomásán, a Hungaroringen került még közelebb az első ETCR sorozat megnyeréséhez a
Zengő Motorsport pilótája. Külön öröm számunkra az, hogy nemcsak Mattias Ekström és
Mikel Azcona, hanem a többi Zengő versenyző, köztük Nagy Dániellel is jó
eredménnyel zárta a hétvégét" - nyilatkozta a verseny után Rozgonyi Ádám,
a CUPRA hazai márkaigazgatója. "Azért is vagyunk büszkék a CUPRA e-Racer
modelleket használó Zengő Motorsport csapatára, mert egy olyan versenysorozatban
nyújtanak kiemelkedő teljesítményt, ami a a jövő károsanyag-kibocsátásmentes
versenyzése felé tekint" - tette hozzá Rozgonyi Ádám.
A Hungaroring WTCR futamán is kiváló helyezést ért el a Zengő Motorsport a CUPRA
modellekkel, azonban a vasárnapi verseny mégis kellemetlenül indult a magyar csapat
számára. Hiába szerezte meg Rob Huff a szombati időmérőn a pole pozíciót, az első
futamon szerzett baleset miatt viszont a vasárnapi futamon csak a boxutcából
indulhatott. Az angol versenyző azonban így sem lehet elégedetlen a magyarországi
teljesítményével, ugyanis második szabadedzésen a magyar versenymérnök, Kathi
Sándor Péter támogatásával pályacsúcsot autózott. Mikel Azcona, a Zengő Motorsport
spanyol pilótája az első futamon második helyet ért el, a második versenyen pedig
negyedik helyen ért célba, azonban az Azcona előtt végző argentin Honda pilótát,
Néstor Girolamit a futam után 5 másodperces büntetéssel sújtották a
sportfelügyelők, így végül Azcona a harmadik helynek örülhetett a Hungaroringen az
utolsó WTCR versenynapon.