Jövőbeni elektromos víziója bemutatására érkezett Münchenbe az IAA Nemzetközi
Autószalonra a CUPRA. Legújabb tanulmánymodellje, a CUPRA UrbanRebel Concept, a
szintén új müncheni CUPRA City Garage megnyitóját megelőzően jelent meg először a
nyilvánosság előtt.
A rendezvény alkalmával Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója a márka elektromos
offenzívájára utalt: "Célunk, hogy 2030-ra tisztán elektromos márkává
váljunk. Idén vezetjük be CUPRA Born modellünket, a CUPRA Tavascan pedig 2024-ben
érkezik. A CUPRA UrbanRebel a hagyományok kihívójaként a vállalat városi elektromos
autójának - amely várhatóan 2025-ben érkezik a piacra - radikális értelmezésével
teszi érzelmekben még gazdagabbá az új elektromos korszakot. Először
CUPRA-modellként vezetjük majd be, s szorosan nyomon követjük az elektromos autók
fogadtatását az ügyfelek körében, illetve az európai infrastruktúra
kiépülését." E koncepció hatása a városi elektromos autó utcai
változatában is megjelenik majd, egyben új iránymutatóként is szolgál a vállalat
számára az elektromossá alakítás és a technika szakterületein.
Amint Wayne Griffiths kiemelte, a városi elektromos autó a vállalat egyik alapvető
stratégiai pillére. A SEAT S.A. a Volkswagen Csoporttal közösen kulcsszerepet
játszik a városi elektromos projekt kidolgozásában. A SEAT S.A. a városi elektromos
modellcsalád tagjait, míg a Volkswagen a platformot, a CARIAD pedig a szoftvert
fejleszti. A cél 2025-től évente több mint 500 ezer autó spanyolországi gyártása a
vállalatcsoport különböző márkái számára.
E projekt alapján a vállalat ambiciózus tervet fogalmazott meg Spanyolországban. A
Future: Fast Forward koncepció fő hajtóereje a városi elektromos jármű
spanyolországi gyártása, amely a spanyol autóipar - azaz Európa második legnagyobb
autógyártója - átalakulásának motorjává válhat.
Exponenciális növekedés
A megnyitó előtti eseményen Wayne Griffiths ismertette, hogyan múlja felül a CUPRA
a továbbiakban is az előzetes várakozásokat. Három évvel ezelőtti bevezetése óta e
merőben újszerű és kihívó márka több mint 100 ezer autóját értékesítette. A
Formentor sikere nyomán - amely idén január és augusztus között háromból két autót
jelentett a márka eladásaiban - a CUPRA háromjegyű százalékos növekedést
könyvelhetett el 2020 azonos időszakához viszonyítva. A márka 2021-ben egymilliárd
euró árbevételről szóló saját célkitűzését is túlteljesítette, miközben sikeresen
erősítette meg pozícióját olyan európai piacokon, mint Németország, Spanyolország,
az Egyesült Királyság, Olaszország és Franciaország, emellett Izraelre és
Törökországra, illetve a tengerentúlon Mexikóra is sikerrel terjesztette ki
jelenlétét.
Új City Garage München szívében
Globalizációs stratégiája részeként a CUPRA Münchent választotta a legújabb City Garage helyszínéül, mégpedig a német város szívében. A nyitott homlokzati teret a garázsműhelyek inspirálták és a CUPRA márka jegyében alakították ki. Az Odeonsplatz egyik ikonikus épületében a CUPRA-dizájnelemek az épület eredeti építészeti elemeivel és anyagaival ötvöződnek, mindvégig tiszteletben tartva a hely történelmét.
Wayne Griffiths kifejtette a városi területek ezen új kiskereskedelmi környezetének
jövőképét: "A City Garage révén a városokhoz és kultúrájukhoz szeretnénk
kapcsolódni, rendezvényeknek és kiállításoknak otthont adva, valamint hozzájárulva
új helyi tehetségek fejlődéséhez és különböző együttműködések kialakításához. E
létesítmények ikonikus és frekventált helyeken tűnnek fel, működésüket pedig az
adott város inspirálja."
Az új City Garage pontok azt is lehetővé teszik a márka számára,
hogy a jövőben merőben újszerű és egyedi vásárlói élményt nyújtson, immár az
embereket állítva járműforgalmazási stratégiája középpontjába. Mexikóváros és
Hamburg után Wayne Griffiths az elkövetkező új helyszíneket is bejelentette:
"Holnap új City Garage nyílik Milánóban, majd rövidesen Madridban,
Rotterdamban, Lisszabonban és Berlinben is, de 2022-ben Sydney-ben is tervezzük egy
City Garage nyitását. Célunk, hogy globális márkává váljunk; ezért világszerte erős
hálózatot építünk ki és 2022 végére több mint 1200 CUPRA Mestert képezünk."
Lendület egy új generációnak
A CUPRA Zwickauban (Németország) megkezdte első tisztán elektromos hajtásrendszerű
modellje, a CUPRA Born első példányainak gyártását. Az új modell annak jegyében
született a CUPRA DNS-ével, hogy immár egy új generációnak szolgáljon impulzussal,
miközben bizonyítja, hogy a kiemelkedő menetteljesítmények és a hajtásrendszerek
elektromossá alakítása tökéletesen illenek egymáshoz.
A CUPRA Born újszerű érzelmekkel ruházza fel az elektromos autókat és vezetésüket,
formavilágát Barcelona El Born városrészének vibráló hangulata ihlette: "A
CUPRA Born egyszerre ad lendületet a vállalat átalakulásához, illetve szolgál a
CUPRA elektromos termékoffenzívájának kezdeteként. E modellel már 20 százalékra
tervezzük bővíteni a CUPRA részesedését a SEAT S.A. teljes értékesítésében. A CUPRA
Born novembertől érkezik a piacra, s bevezetése egy újszerű ügyfélkapcsolat, új
forgalmazási stratégia kezdetét is jelenti" - ismertette Wayne
Griffiths.
A CUPRA Born hatékonyan segíti a vállalatot az európai célok elérésében, de a
globális szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez is hozzájárul. Ezzel egyidejűleg új
nemzetközi piacok felé is kaput nyit, a legszélesebb körben villamosított
országokban is növelve a márka jelenlétét. A CUPRA Born emellett nemek szerint is
kiegyensúlyozottabbá teszi a márka ügyfélkörét, és havidíjas, előfizetéses
szerződés keretében is kínálják majd.
Az elektromos korszak lázadója
A vállalat a 2025-re tervezett városi elektromos autó legradikálisabb értelmezéseként CUPRA UrbanRebel Concept tanulmányát is bemutatta Münchenben. A CUPRA UrbanRebel Concept a tisztán elektromos hajtásrendszerű városi modell konstrukciós alapjaira készült. A sorozatgyártású változat tekinteteket vonzó dizájnját meglepő menetdinamikai képességekkel ötvözve a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épül majd.