Egy verseny, amely történelmet ír:
A CUPRA versenybe száll a PURE ETCR bajnoki címért Franciaországban
A PURE ETCR nyitószezonja, a legelső elektromos túraautó-bajnokság, a
végéhez közeledik. A franciaországi Pau-Arnos versenypálya ad otthont a szezon
ötödik és egyben utolsó futamának ezen a hétvégén, és a CUPRA X Zengő Motorsport
három versenyzője nagy esélyekkel indul a győzelemért a CUPRA e-Racer volánja
mögött.
Mattias Ekström a tabella első helyéről rajtol a szezon utolsó
futamán, miután Spanyolországban a "hétvége királya" lett és mind a négy versenyt
követően a dobogón állhatott. A svéd pilóta 29 pontelőnnyel áll az élen
legkomolyabb kihívójával, a francia Jean-Karl Vernay-vel szemben.
"A szezon utolsó versenyét a pole-pozícióból kezdhetjük és még valamennyi
előnyünk is van, de ez persze nem jelent még semmit, mert legalább öt versenyzőnek
van még esélye a győzelemre. A legjobb formánkat kell hoznunk, hiszen ez a verseny
is, csakúgy mint az előzőek, igen szoros lesz. Még sosem versenyeztem itt, de várom
már az első köreimet a CUPRA e-Racer volánja mögött" - mondta Ekström, aki
a bajnoki tabella első helyén áll.
A spanyol Mikel Azcona és Jordi Gené szintén komoly esélyesek a győzelemre. Mikel,
aki "hétvége királya" volt tavaly júniusban Olaszországban és Magyarországon,
jelenleg harmadik helyen áll 35 ponttal az élen álló mögött. Ezzel szemben Gené, a
szezon egyik legkiegyensúlyozottabb teljesítményét hozó versenyzője az utolsó
versenyen a negyedik helyről indulhat, 61 ponttal Mattias mögött.
"Franciaországban a bajnoki cím a tét és a végsőkig fogok harcolni
érte" - mondta Mikel Azcona. "A konstruktőri bajnoki címért is
küzdünk, így minden egyes pont számít. A CUPRA e-Racer és a CUPRA X Zengő
Motorsport valamennyi tagja bebizonyította, hogy megérdemlik a győzelmet."
Pau-Arnos egy ismeretlen pálya Ekström és Azcona számára, viszont Genének nem, aki
kedves emlékeket idéz fel a pályáról: "Életemben először a Pau-Arnos pályán
vezettem versenyautót. Ez 1986-ban volt és csak 16 éves voltam. Nem sokkal előtte
nyertem meg a spanyol karting bajnokságot és édesapám próbára tett egy együléses
versenyautóban. Spanyolországban nincs ehhez fogható, ez a pálya teljesen
ismeretlen volt számomra és több órás autóutat kellett megtennünk idáig. Bárcsak
emlékeznék, milyen is volt ezen a pályán vezetni. Most nagy előnyt
jelentene."
Az Ekström, Gené, Azcona és Nagy Dániel alkotta CUPRA X Zengő
Motorsport csapat ebben a szezonban már négy futamból hármat megnyert és ezáltal
vezetik a konstruktőri bajnoki tabellát is. A bajnoki címért folyó küzdelemben a
Romeo Ferraris-M1RA 66, míg a Hyundai Motorsport N 93 ponttal vannak
lemaradva.
Pau-Arnosban derül ki, hogy ki lesz az első PURE ETCR versenysorozat
bajnoka
A Pau-Arnos-i futam biztosan bekerül majd a
motorsport-történelembe, hiszen a bajnok egy több márkát felsorakoztató elektromos
túraautó-bajnokság első győztese lesz. A CUPRA e-Racer nem kevesebb, mint 500 kW
(680 LE) teljesítménnyel rendelkezik és 3,2 másodpercen belül gyorsul 0-ról 100
km/órára. Ez is ékes bizonyítéka annak, hogy az elektromos technológiának is van
esélye a győzelemre a gyártók közötti szoros és kiélezett küzdelemben.
A 3,03 km-es pálya, amely 1986-ban nyitotta meg kapuit, a közelmúltban különböző
fejlesztéseken esett át, így mára már Európa egyik legkorszerűbb versenypályájaként
tartják számon az elektromobilitás terén. A cél az volt, hogy valamennyi
létesítmény kibocsátásmentes legyen. Ennek jegyében a boxutcában rögzített
töltőállomásokat helyeztek el és számos fenntarthatósági projekt van még
folyamatban.
A Pau-Arnos versenypálya 20 kilométerre fekszik Pau városától, amely leginkább a
motorsport szerelmeseiről ismert, valamint arról, hogy egykor ezeken az utcákon
tartották a Pau Nagydíjat. 1933 óta ez a történelmi pálya már otthont adott olyan
nagynevű versenyeknek, mint a Formula Libre, a Formula 1 (ez a futam nem számított
bele a világbajnokságba), a Formula 3 és a túraautó-világbajnokság, ahol olyan
versenyzők állhattak a dobogó tetejére, mint Juan Manuel Fangio, Jochen Rindt,
Alberto Ascari, Jim Clark és Lewis Hamilton.
Ahogy Aragóniában és Magyarországon is, a PURE ETCR és a WTCR ugyanazon esemény
keretében fog lezajlani, amely miatt Azconának és Genének kétszer nagyobb
erőbedobással kell versenyezniük ezen a kulcsfontosságú hétvégén a bajnoki cím
megszerzéséért. Mindkettejüknek folyamatosan váltania kell a belső égésű motorral
rendelkező CUPRA Leon Competición és a tisztán elektromos CUPRA e-Racer között.