2018‑ban egy merész, új márka született, amely megalkuvást nem ismerő alappilléreire, az érzelmekre, a designra és a sportosságra épül. Így kezdődött a CUPRA története, a márkáé, amely a Barcelonához közeli Sitgesben található Terramar versenypályán mutatkozott be a világnak. Ma, hat évvel később, az emblematikus versenypálya adja a márka új korszakának legújabb hőse, a bemutatott CUPRA Terramar nevét. Megérkezett tehát a CUPRA új sportos SUV‑je, az ambícióktól a megvalósulásig vezető utazás eredményeként. Jorge Diez, a CUPRA formatervezési igazgatója egy olyan modell megalkotásáról beszélt, amely újradefiniálja, hogy mit nyújthatnak az SUV‑k az érzelmek, a teljesítmény és a formatervezés terén.
Tervezőként honnan merítenek ihletet egy olyan jármű megálmodásakor, mint a CUPRA Terramar?
Egyesek számára a design a funkciókból ered. A mi felfogásunkban azonban az érzelmekből. Ebben az értelemben a CUPRA gárdájának szeme előtt mindig is az lebegett, hogy Barcelonából inspiráljuk a világot, de ezzel a modellel, amelynek neve a "föld" (terra) és a "tenger" (mar) szavak kombinációja, még tovább merészkedtünk. Tervezői inspirációnk nem csupán Barcelona csodálatos építészetéből és a helyi design‑szellemiségből származik - az élettel teli mediterrán kultúra és az itteni emberek erős karaktere is hatással volt rá. Mindezeket tervezési filozófiánkkal ötvözve, hitelesebb kifejezési formát kaptunk. Célunk azon pont fókuszba állítása volt, ahol a szárazföld és a tenger nyers, elemi ereje találkozik.
Az új modell méretei szembetűnőek, de anélkül, hogy a sportos arányokon csorba esett volna. Hogyan sikerült ezt elérniük?
Élvezzük a kihívásokat. A versenyzés vérünkben van, és az America's Cup szellemiségében számunkra, illetve az általunk alkotott design számára sem létezik második hely. Ezért építettük meg a piac egyik legkeresettebb architektúráját: egy 4,5 méteres, merész és magabiztos designú SUV‑t. Az SUV‑kra jellemző magasságot és nagyobb méreteket a sportos járművek kontrasztos vonalvezetésű, erőt sugárzó megközelítésével kívántuk ötvözni. Az orr‑részen a motorháztető például hosszú, magas, büszke és határozott vonalvezetésű, és a dinamizmus fokozása érdekében V‑alakban vezet a hűtőrács alja felé. A jármű hátulja erős vállakban csúcsosodik ki, amelyek merészséget csempésznek a modell karakterébe. Végeredményben minden a vonalakról és a felületekről szól.
Milyen üzenetet közvetítenek ezek a vonalak és felületek?
A CUPRA Terramar vonalai önmagukért beszélnek, és erős karaktert mutatnak, amely elszántságot és összpontosítást sugall. Ezeket olyan érzéki felületekkel kombináljuk, amelyek az érzelmi lelkületünket és az emberi inspirációt tükrözik a jármű formavilágában. A modell oldalának alsó részén végigfutó, általunk "Rocker Wave"‑nek nevezett, hullámra emlékeztető, érzékien emelkedő vonal szinte felemeli a járművet, és egyedi személyiséget kölcsönöz neki. A határozott kialakítású, látványos "cápaorrú" elülső rész, valamint a hátsó rész éles, negatív felületeivel a feszültség erőteljes érzetét kelti.
Miben járul hozzá a CUPRA Terramar a CUPRA designvilágához?
A CUPRA Terramar célja, hogy merész megjelenésével, sportos arányaival és jellegzetes, határozott megjelenésével a végletekig tolja ki az érzelmek határait, miközben a CUPRA‑t Európa egyik leggyorsabban növekvő szegmensébe vezeti be. A márka új designnyelvének átvételével teljes egészében sikerült látható formába öntenünk a CUPRA vérvonalát, ami a rézszínű részletekben ugyanúgy megmutatkozik, mint a márka három háromszögből álló, szemet formázó világítási megoldásában, amely magabiztosságot kölcsönöz a modell megjelenésnek. Az eredmény ez a rendkívül érzelemdús, sportos, elektromos meghajtású SUV, amelynek markáns designját Barcelona ihlette.